Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Sunday, 23 February 2014

Ny superkraft

Sedan jag började meditera har många goda ting skett. Tänker inte gå djupare in på det, mer än att berätta att mina smaklökar har raffinerats betydligt. De går att läsa som ett upplagsverk - så snart någonting imundigas ropar smaklökarna i mun på varann: lakris! svarta vinbär! körsbär! koskit! (en ost från italienresan) - eller vad det nu månne vara. Plötsligt har de en enastående förmåga att urskilja smaker. 
Nyss slickade jag av fingret från den nyinförskaffade billiga olivoljan och hela skallen ekade "vanilj!! vanilj!!" Ja, så uppspelta blir smaklökarna när de kan plocka poäng i Gissa Smaken. Utmana mig gärna. Jag tror nämligen jag är något på spåren här. En ny superkraft. 


No comments:

Post a Comment