Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Saturday, 22 February 2014

låna mig edra ögon, ty jag litar inte på mina.

Det är inlägget känns så urbota fåfängt, eftersom jag inte har några läsare.. men ni, ljuvliga fåtal, som är här inne och läser - ser sidans layout ok ut? Det är första gången jag pillar med hemsidor, första gången jag använder photoshop som layoutprogram och ja.. nästan första gången jag designar något. Och jag vet med mig att jag blir blind under arbetets gång. Bara vetskapen om att jag har gjort det gör det vackert, typ. Därför behöver jag omdömen utanför mig själv - så jag inte upptäcker om några månaders tid att sidan är förkastlig! Jag är full av idéer, lika många bra som dåliga - och jag har helt enkelt väldigt svårt att skilja dem åt. För mig är alla idéer lika vackra. 

Herregud, sydde en kjol en gång. Det tog ett par dagar och jag var så sjukt nöjd med mig själv. Gav mig själv en miljon mentala klappar på axeln och hejarop under timmarna framför symaskinen. Kjolen var så FRÄN! Men så snart den blev klar tappade jag det där filtret framför ögonen. Det gick inte ens förstå vad jag hade sett. Den var hysteriskt ful. Illa sydd. Oformlig. I ett stelt tyg som föreföll leva sitt egna liv och följa sina egna vägar. Kläder måste samarbeta. Så är det bara. Hur som helst är jag livrädd att den här bloggen blir den där kjolen. Och att alla ser det, utom jag. 

No comments:

Post a Comment