Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Wednesday, 26 February 2014

jag gör otillåtna saker i kärlekens namn.

God morgon! Här sitter jag och dricker en balja kaffe och slår in morotsbitar i paket till Koko. Jag vill ju att han ska ha något att göra på dagarna när jag är på jobbet!
Det blåser hårda vindar nu, ni vet.. en måste jobba för brödfödan. Går inte bara att ligga och lata sig om dagarna - särskilt inte om en är kanin. Hur är det egentligen med samhällsnyttan??

Kokos arbete och lön. Och mitt kaffe. 


Hur som helst, Koko ÄLSKAR paket. Han har fattat konceptet. Jag kom med fyra stycken nyss och gömde dem på olika ställen i buren.. snacka om yster kanin. Han tog ett paket i munnen och rejsade runt i sin trevåningsbur och hage några glädjevarv. Det är svårt att hitta ett ställe fint nog för paketöppning. Han bestämde sig till slut för jordhålan. Källarplanet. Där sitter han nu och febrigt river och sliter, glansögd och upphetsad som ett barn på julafton.
Jag älskar den där lilla kaninen - men aldrig hade jag anat att det skulle ta så mycket tid i anspråk att ha kanin! Inte nog med att det är som dagen innan julafton varje dag (när alla morötter måste slås in), det är också en himla massa plockande av bajspluttar. En himla massa plockande av ris och fruktkvistar också (några andra kvistar duger inte) - för att Koko ska vara nöjd. Får Koko inte det han vill ha äter han upp buren, som jag kämpade tre veckor med att bygga. Så det är bäst för mig att plocka hans fruktkvistar. Han är en mästare på utpressning.
Jag smyger ut som en tjyv om natten, ser mig över axeln och knäcker kvistar så tyst som jag någonsin kan. Nervös är bara förnamnet! För jag tror inte det är riktigt tillåtet, eller..?


No comments:

Post a Comment