Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 5 July 2013

Jag nattsuddar, hittar karameller och skriver en liten kärleksförklaring till pappan.



Klockan är natt, kärleken och barnen har sedan länge somnat. Jag stannade uppe en stund och gick igenom senaste veckornas foton. Så många minnen! Visserligen alldeles färska, men fina ändå. Och så många oskrivna bloggar!! Ni vet de där karamellerna jag talade om i mitt första och enda inlägg - sådana sprang jag på i fotomappen och jag kan inte riktigt släppa dem. Vill lägga dem i burken! Alla dessa äventyr med ungarna. Hur Storebror får en ny vän. När vi alla är ute i regnet och vårskriker. Strömavbrottet. Alla trädklättrar-eskapader där jag står med hjärtat i halsgropen - men ändå fascineras och blir lycklig av att se hur fysiska och trygga de är i sina kroppar.
Kanske kommer ni några dagar framöver få åtnjuta gammal skåpmat. Vore synd och skam att låta goda karameller ligga bortglömda och samla damm i ett hörn, non?

Jag älskar helgerna med barnen. Det skall erkännas att jag fortfarande är lite blyg för dem, och att jag fortfarande famlar och trevar.. men jag tycker så oerhört mycket om dem. Och jag tycker om livet som kommer med dem. Energin. Ljuden. Skratten. Gnabbet. Nyfikenheten. Närvaron. Att livet hela tiden rör på sig när de är här. Kärleken. Inte minst älskar jag att se Pappan. Hur han alltid tar sig tid att lyssna och finnas där. Ser dem. Hur fysisk och varm han är med dem. Jag tycker om Pappan. Han är fin, rättvis och klok. Och aldrig behöver de barnen tvivla på hans kärlek och stöd. Nu ska jag krypa ner mellan lakanen hos honom. Sniffa lite på honom i smyg. Förundras över att den där fina är min och känna hur hjärtat nästan imploderar.

Tanken är trög och trött. Orden flyter dåligt. Språket har visst redan gått och lagt sig. Jag hakar på. Godnatt.

No comments:

Post a Comment